tänkte berätta om en bondes dag i snö kaoz!

denna snöiga dag började för mig imorse ungefär kl hakv sju kanske?
kände mig jävligt duktig som hade kommit upp i tid så jag inte behöve stressa och kunna ha varit vaken ett tag innan provet vi skulle ha!
så säger min kära mor att alla bussar i hela stockholms län är inställda men som tur skulle jag ju åka bil me mamma in.
och så fick vi ah mamma o pappa skotta fram bilarna i ungefär en halv timme!
för att komm aut på den oplogade vägen!
men vi var på väg och allt gick bra, sen när vi nästan va i haninge där min skola alltså ligger, 
då ringer joanna och säger att hon inte kommer till skolan och att emilia, martin och william är helt ensam i våran hemvist utan lärare osv..
och någon lärare i skolan hade sagt att lärarna skulle bli sena, så joanna sa att jag kunde åka hem igen eftersom att de troligtvis inte skulle bli något prov.
men självklart kunde jag ju inte göra de eftersom att mamma måste ju till jobbet och vi va nästan framme!
så jag fick pulsa i den snön den lilla biten jag fick gå från bilden eftersom att dom inte hade plogat någon stans..
men sen så hade vi ju självklart inget prov de blev flyttat, eftersom att jag och ludde som oxå bor i nynäs kunde ju inte åka hem eftersom att de inte gick någon buss eller tåg, och de va storm ute, så vi ifkc sätta oss och plugga lite, eller ah plugga med facebook ;)
sen hade de inte spelat någon roll om jag hade åkt ner till nynäs för jag hade bara blivit stående där eftersom att de inte gick några bussar så jag hänge lite med några balla kompisar i haninge centrum tills mamma slutade vid typ tre, så åkte vi och handlade och kom hem vid typ fyra, och då hade fortfarande inte den där jävla bonden varit här och plogat! han hade väl viktigare saker att göra typ mjölka sin jävla kossor?
nej men riktigt lakk blir jag denna dag har bara varit jävligt onödig! hade aldrig behövt gå upp!
jag som va så jävla nöjd med att jag inte försov mig som jag gör VARJE DAG..!
FITT SL!

man kan ju ändå säga att sl räddade mitt liv idag, tänkte ju hoppa framför tåget men de gick ju inga tåg så..  tur i oturen där alltså! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0