FN dagen

Visste ni att det var FN-dagen idag?
eftersom att min skola tydligen är FN fans eller va man nu kallar det?
så hade vi inga lektioner idag, vi hade bara föreläsningar och olika diskutioner,
och vet ni vad vi har kommit fram till?
FN är ett gäng feminismer!
Dom snackade enbart om hur tjejerna hade det, att dom fick jobba och slita, att dom blir våldtagna och bort gifta.
visst att dom blir bort gifta och våldtagna kan jag inte säga något om, för det är helt fel! ingen är värd det.
men jag menar killarna borde ju oxå bli bort gifta? och dom fick det att låta som att alla killar fick gå i skolan medan tjejerna va hemma och jobbade osvosv,
men det är ju alltid småkillar man ser ståendes med ett gevär på rad?
de jag menar är ju att inget av dom är rätt?
men själva sättet för dom som skulle representera FN kunda ha gjort det på ett bättre sätt!
Dom kämpar ju om jännställdheten, då borde dom väl inte bara ta upp hur synd det är om tjejerna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0